Portretfotografie 30 x PI Tour

Portretfoto's uit de 30 x PI tour van Def P in de Nirwana te Lierop

Op zaterdag 30 april 2016 was er in het kleine Brabantse plaatsje Lierop een optreden van verschillende rap artiesten. Dit was één van de shows uit de 30 x PI tour die georganiseerd is door niemand minder dan Def P.

Def P zit inmiddels 30 jaar in het vak en wilde dit bezegelen met een tour door heel het land. Hij is bekend van de rapformatie 'Osdorp Posse' uit Amsterdam. In zijn shows bracht hij verschillende rap artiesten met zich mee zoals Das de Rijmmaniak, Spinal, Engel & Just en Mc Gyver. Veel toffe artiesten met een eigen sound en inspirerende teksten. Hiermee heeft Def P een strak voorprogramma neergezet waarmee de hele avond goed gevuld kon worden. Er kwamen verschillende mensen op de show af en de sfeer was relaxed en goed. Ook waren er verschillende dj's aanwezig die de artiesten voorzien hadden van dikke beats tijdens de shows. Backstage was het ook gezellig en kon je tussen de shows door een praatje maken met de artiesten. Zo heb ik die avond verschillende mensen leren kennen en veel nieuwe muziek gehoord. Voor mij was het een erg leuke en inspirerende avond die van begin tot eind goed in elkaar zat. Echte hiphop!

Portretfoto's Band Mayín Den Haag

Portretfotografie van band Mayín op het Binnenhof in Den Haag

Op zaterdag 10 oktober 2015 ben ik naar het centrum van Den Haag afgereisd om daar een korte fotoreportage te maken van de band Mayín uit Rotterdam.

Ik was een paar dagen daarvoor benaderd door de toetsenist Joachim met de vraag of ik hun optreden in Den Haag die zaterdagmiddag wilde vastleggen. Natuurlijk vond ik dat meteen een goed idee en heb ik rond 14.30 uur afgesproken met de band om de laatste zaken nog kort door te nemen.

Ik had de band nog niet eerder horen spelen en wist dus niet wat mij te wachten stond. Vanaf het eerste nummer was ik blij verrast! Hele aparte muziek dat een mix vormt tussen Alternatieve Pop en Psychodelic Folk. Het doet mij vooral denken aan muziek van London Grammar. De zangeres heeft echt een dijk van een stem en de 4 mannen zijn met hun verschillende instrumenten perfect op elkaar afgestemd. Ondanks dat ik foto's moest maken was ik ook aan het genieten van hun intrigerende songs en optreden.

meer lezen 1 Berichten

Nachtfotografie Zoetermeer

Nachtfoto's genomen op verschillende plekken in Zoetermeer

In mijn vrije tijd vind ik het leuk om zo af en toe naar buiten te gaan in de avond en met mijn camera spullen op pad te gaan. Wanneer het weer lente wordt en alles mooi in bloei staat is het voor mij de ideale tijd om nachtfoto's te gaan maken.

Omdat ik zelf in Zoetermeer woonachtig ben, ben ik samen met een goede vriend van mij een keer in de avond wat testfoto's gaan maken met mijn groothoeklens en statief. Door een statief kan ik mijn camera goed stabiel zetten en met lange sluitertijden werken. Daarmee ontstaan aparte composities en mooie overzichtelijke foto's van bekende plekken in mijn stad. Samen met mijn goede vriend 'Rens' heb ik al op diverse avonden nachtfoto's gemaakt.

Zoetermeer is in het Engels 'Sweet Lake City' en omdat het in de avond hier vrij rustig en stil is buiten noemen veel inwoners het 'Sleep Lake City. Deze slaapstad ziet er toch heel anders uit bij nacht en juist dat wil ik in kaart brengen door er nachtfoto's van te maken.

Familiefotografie Rotterdam

Familiefoto's in dierentuin Blijdorp Rotterdam

Op donderdag 14 mei 2015 ben ik met mijn eigen gezin en twee vrienden een dagje naar de dierentuin 'Blijdorp' te Rotterdam geweest. Omdat het die dag mooi weer was en toevallig ook hemelvaartsdag, hadden we allen een dagje vrij om iets leuks te ondernemen.

We zijn vroeg in de ochtend vertrokken met het openbaar vervoer vanuit Zoetermeer en de sfeer zat er al lekker in. Mijn zoontje vindt het sowieso prachtig om een dagje op stap te gaan met zijn ouders en helemaal als twee van zijn favoriete ooms en tantes mee gaan. Het weer zat ons de hele dag mee en de kleine man heeft zijn ogen uitgekeken bij verschillende dieren. Het was ook zijn eerste bezoek aan een dierentuin, dus dat is altijd spannend en leuk voor een jong kind.

Toen we bij de ingang van de dierentuin aankwamen zijn we direct naar binnen gegaan en ben ik begonnen met het fotograferen van de beesten en mijn familie. Zo zijn we heel rustig door het park gaan wandelen en hebben we bijna alle dieren bekeken.

Reisfotografie Griekenland

Reisfoto's van het prachtige eiland 'Kreta' in september 2013

Eind september 2013 ben ik met één van mijn beste vrienden twee weken op vakantie geweest. We hadden besloten om er een strandvakantie van te maken en zo kwamen we via verschillende websites uit bij het mooie eiland Kreta op Griekenland.

We hebben een reis geboekt inclusief vlucht en hotel waarbij we ongeveer op 10 minuten loopafstand van de boulevard van de badplaats 'Chersonissos' zaten. Voor ons als jonge gasten ideaal om in het naseizoen nog lekker te genieten. Traditioneel Grieks eten, vriendelijke mensen, leuke uitgaansgelegenheden en vooral heerlijk weer. Kortom, een topvakantie!

Nadat we op het vliegveld van Heraklion geland waren rond 12.00 uur in de middag, werden we met een bus binnen een uur naar ons hotel gebracht. Het was al ontzettend warm en bij ons hotel werden we hartelijk ontvangen door de gastheer. Vervolgens zijn we naar onze kamers gewezen en hebben we onze koffers uitgepakt. Natuurlijk meteen onze zwembroeken aangetrokken en een frisse duik genomen in het mooie zwembad.